Legea sponsorizarii no. 32/1994 modificata cu OG 36/1998 prevede urmatoarele:
Art.1 - Sponsorizarea este activitatea care se desfasoara in baza unui contract incheiat intre sponsor si beneficiar, care consimt asupra mijloacelor financiare si a bunurilor materiale care se acorda ca sprijin.
Art.4 lit.a prevede ca beneficiar al sponsorizarii poate fi orice persoana juridica fara scop lucrativ, cu sediul in Romania, care desfasoara activitate cu caracter direct umanitar, filantropic, cultural, artistic, stiintific, religios, sportiv, sau care este destinata protectiei drepturilor educatiei civice si calitatii mediului inconjurator.
In conformitate cu Codul Fiscal modificat prin Legea 317/2006 si OG 43/2006, Titlul II - Impozitul pe profit, Capitolul II, art.21, alin.4, lit.p:
Contribuabilii care efectueaza sponsorizari si/sau acte de mecenat potrivit legii privind sponsorizarea scad din impozitul pe profit datorat sumelor aferente, daca sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:
1. sunt in limita a 3 ‰ din cifra de afaceri;
2. nu depasesc mai mult de 20% din impozitul pe profit datorat.
Exemplu: Daca o societate are o cifra de afaceri de 3000000 RON si are de plata un impozit dpe profit de 100000 RON, conform legii poate acorda sponsorizare in valoare de 9000 RON (3000000 X 3 ‰), suma de 9000 ron fiind scazuta din impozitul pe profit de plata. Astfel, societatea va achita la bugetul de stat numai 91000 RON. Suma de 9000 RON se incadreaza si in conditia no.2 (100000 x 20% = 20000 RON)
Actul de sponsorizare reprezinta o redirectionare a sumelor achitate de catre o societate; partial sponsorizare si diferenta impozit pe profit. Astfel pentru societatea respectiva cheltuiala este neschimbata.